torsdag, januari 15, 2009

Stockholm lördag den 31 januari 2009

Redan de gamla grekerna gick på bloggträff, som ni säkert vet. Vi borde inte vara sämre, så därför drämmer vi till med den 31 januari i Stockholm.
Vad gäller tiden så kunde väl någon gång framåt kvällningen passa?

Då jag själv kommer resandes från Västkusten och har tämligen dimmiga begrepp om var det är lämpligt att hålla en bloggträff, så sätter jag min tillit till lokala bloggare.
Var brukar ni träffas? Behöver man förboka något?

Någon?

63 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Jag kommer, när det än är och var det än är!

Anna sa...

Jag kommer också! Vad sägs om Muggen på Götgatan? Nära tunnelbanan och mysigt. Eller andra förslag, alla kanske inte vill vara på Söder :o

stationsvakt@gmail.com sa...

Jag kommer antagligen helt säkert.

Din vän sa...

Hej hej: men bloggträff två dagar i rad? Kan vi inte slå ihop träffarna?

Anna sa...

kulturbloggen: nää, det tycker inte jag. Det är ju två helt olika träffar. Jag tänkte komma på båda och ha dubbelt så kul!

cruella sa...

Men. Är Muggen ett ölställe? Trodde det var ett tekoppsställe, rätta mig hemskt gärna om jag har fel!

Anonym sa...

Nu inskrivet i almenackan. Återstår att ordna transportlogistiken.

Anonym sa...

Åh, det vill jag inte missa. Ska kratta manegen hemma och hoppas det går vägen.

Anonym sa...

Men skit, jag ska ju på teater på kvällen, för en gångs skull! Kan vi inte börja fem, så jag hinner vara med lite i alla fall? och kan vi inte vara i Birkastan? Va va va?

Anonym sa...

Muggen har käk också. Men visst är Birkastan trevligt...?

cruella sa...

Birkastan är mysigt, vad föreslår du, Annika?

Anonym sa...

Jag kommer inte alls! Tänkte precis tacka ja till att åka åt andra hållet, nämligen till Lund. Men ni kommer nog att kunna ha hyggligt kul även utan mig.

Jag kommer aldrig att bli nominerad till något bloggpris, så dagen innan eller efter känns inte som något alternativ... :-)

Anonym sa...

ab har rätt. Birkastan är mysigt. Men Söder kanske är hippare och chicare just nu?

Ica sa...

Jag kanske kan.

Anna sa...

Söder är ALLTID hippare och chicare. Och chippare. Men jag kommer gärna på utflykt till Birkastan!

Ica sa...

... om jag får hålla Lotten i armen på vägen dit och sen orka upp och spela match i Solna dagen efter.

Anonym sa...

Hurra, folk vill komma till Birkastan!

Jag föreslår härmed teater Giljotins café, där det finns såväl naurligt långbord som mysiga soffgrupper. jag ska kolla öppettid, men ska vi säga fem? T-baneuppgång S:t Eriksplan.

(Behöver jag ens nämna att jag ska på teater i samma lokaler...?)

Anonym sa...

Länk.

Anonym sa...

Hörrni! Varför annonseras det om hur man får större bröst här nere till vänster? Naturligt och diskret. Vad är detta?

Anna sa...

Ökenråttan, jag ser inte den annonsen, bara en om att man kan få sina bucklor lagade billigt (inte samma va?), men jag antar att det är för att man inte bara har roligt när man går på bloggträff, man får större bröst också. Och vitare tänder.

Anonym sa...

Kom igen! Säg om ni vill gå på Café Giljotin eller på Muggen!

(Hm, formulerat så låter ju svaret rätt givet.)

Pseudonaja sa...

Finns trådlöst internet? :-)

Anonym sa...

Hellre Giljotin än Muggen, säjer jag. Lite pest eller kolera över detta val.
Nu är erbjudandet om bröstförbättring borta.

Anonym sa...

Pseudonaja: Will find out.

Anonym sa...

Jo, det finns trådlöst Internet på Café Giljotin.

Få se - Cruella, Ökenråttan, Anna, Ica säger ja om jag förstått rätt - Lotten säger att hon kommer var eller när det än är - ska vi bestämma Giljotin, eller ska vi tänka om?

De stänger tydligen 19, dock. Troligen kan man få sitta kvar ett tag. Nu föreslår jag träff fyra eller halv fem på Giljotin och motser entusiastiskt medhåll, alternativt veto!

Blir det bra för initiativtagaren, Pseudonaja, eller vill du något annat? Inget är skrivet i sten!

Pseudonaja sa...

För mig går det alldeles utmärkt vilket som. Jag litar på er i hufvudstaden att hitta ett bra ställe.

Anonym sa...

Jag kommer också!

Det är väl inget som hindrar att de som kan fortsätter någon annanstans när kaféet har stängt.

Mrs Li sa...

Jag kommer!

Anonym sa...

Då är vi åtta pers för Giljotin f n.


Hakke? Johnny? Rose-Marie?

Anonym sa...

Jag kanske tittar förbi om knodden tillåter. Med knodden, i så fall, så det blir nog bara en kort stund. Men det vore kul att träffas, det var ett tag sen! För att inte tala om er jag inte träffat alls - er var det ju oändligt länge sen jag träffade. :)

Anna sa...

Lotta & Knodden, jättekul om ni kommer!
(Och alla andra förstås :)

Anonym sa...

Jag som alltid har tänkt att det vore hemskt med en bloggträff, men nu känner jag bara en stark AVUND på er som ska träffas! Jag vill, jag vill, jag vill.... men kan inte. *snyft*
Ha så kul era djävlar!
*ler under kort lugg*

Anonym sa...

Kompletterande info: Jag lover dyrt och heligt att jag inte ska ståuppa! :)

stationsvakt@gmail.com sa...

Jag kommer säkert, vars det än är. Fast jag har noll pengar, så det blir bara en liten öl för mig.

paljettenq: Anordna en bloggträff själv vetja - då vet du ju att du kan komma. Och det är säkert många som vill träffa dig.

Översättarhelena sa...

Det sorgliga är att jag ända sedan före jul hade planerat att åka till Stockholm just denna helg för att gå på en annan grej som inträffar på fredag och till och med blivit lovad sovplats i den snälla Ökenråttans strykrum, fast nu hinner jag inte åka. Snyft. Och jag som så gärna hade velat ha större bröst, vitare tänder och bucklorna lagade. Och träffa bloggare förstås.

Anonym sa...

Äsch Johnny, jag har ju inte lika många läsare som du vett´du. Men det blir ju fest även på två? ;)
Men då blir det ju inte lätt att smyga in i festen lite anonymt med en nejlika i bröstficka...

stationsvakt@gmail.com sa...

paljettenq: hehe, ska man vara anonym på en tvåmans bloggträff räcker nog inte nejlikan, utan man får ha hela blomkrukan med sig. :-)

Anonym sa...

...onödig info: jag har gröna fingrar och kan odla en hel djungel om så behövs *S*

Pysseliten sa...

Pysseliten tar karlsloken och knopparna på konstmuséum i Humlebaek just den här helgen, annars hade vi självklart velat komma på bloggträff!
Hoppas att ni får kul, jag räknar med en bloggbävning med många efterskalv!

Lotten Bergman sa...

Men 'schäkta en yngling lite sent här -- ska vi verkligen vara på ett ställe som stänger kl 19? Vi brukar ju sitta och uggla bortåt midnatt jue!

(Jag är inte stockholmare -- finns det ett annat pratvänligt ställe i närheten så är det helt ok. Även om det är synd att bryta upp mitt i en öl.)

Stationsvakt: jag bjuder på en stor öl. (Klart grabben ska ha öl.)

Anonym sa...

Men å jag kommer också gärna kanske om jag kan och får :) Och Giljotin är himla mysigt och där sitter jag ofta men Grappa precis intill har ju öppet längre och en jättelång bar och soffor och stolar och öl till Stationsvakt :)

stationsvakt@gmail.com sa...

Blir jag bjuden på en öl tackar jag naturligtvis och tar emot ... även om det tar emot. :-)

Anonym sa...

Jag har nu (eftersom jag ändå skulle ut och köpa en lampskärm) rekat både Grappa och Giljotin.

Långsoffan på Grappa är borta, så vi skulle få hålla till i deras lounge med småbord och fåtöljer som man får maka ihop - eller ett bord för precis åtta med såna där höga stolar. Mysighetsfaktor 5. Pianobarskänsla.

På Giljotin, däremot, finns redan en långsoffa med vackra kuddar och stolar mittemot, tar ledigt tolv pers utan omflyttningar, och det är varmt och gulligt och trevligt - ja ni hör - mysighetsfaktor 9!

Man kan träffas på Giljotin mellan halv fem och kvart i sju så där och sedan kan hugade traska tjugo steg bort till Grappa (som vid sjutiden börjar få folk, enligt hovmästaren) och fortsätta fröjda där!

Vad sägs???

Jag förhörde mig på Giljotin om vin och öl, och de har inga rättigheter. Men den unge ägarens pappa som var där sa: "Ring Arash!" (Alltså sonen.) Så kanske det finns någon sorts regler för grupper - om jag t ex har föreställning, får folk dricka vin.

Instructions, please!

Anna sa...

Jag tycker det låter utmärkt att

"Man kan träffas på Giljotin mellan halv fem och kvart i sju så där och sedan kan hugade traska tjugo steg bort till Grappa (som vid sjutiden börjar få folk, enligt hovmästaren) och fortsätta fröjda där!"

Vin och öl - om du vill ringa Arash och säga att vi är ett gäng snälla blyga bloggare och att vi gärna kommer till hans hak om vi får dricka lite öl, så får du gärna göra det. Personligen kan jag klara mig på läskeblask mellan halv fem och kvart i sju, men det finns kanske andra som inte kan ha roligt utan sprit (eller som tycker att det verkar dumt att chansa :)

Anonym sa...

Arash är mailad till.

Men om alla vill vara på Grappa hela tiden så är det ju OK för mig! Nära teatern är det ju. Tycker bara Giljotin är så hemtrevligt.

Anonym sa...

Snabba besked. Vi kan få öl och vin.

Lotten Bergman sa...

Hurra! Arrangör och fixadonare är du med den äran, AB!

Sedan är det ju bedrövligt synd att vi bara näääääästan lyckades pricka in en Ö-helenahelg.

Anonym sa...

Tackar tackar! Fyra - halv fem på Giljotin då? För att prata och läska törstiga strupar! Och senare vidaregång till loungen på Grappa för alla utom mig, för jag ska se teater?

Jag tar och bokar det där långbordet. Det brukar inte vara fullt, men det är ju teaterkväll, så man vet aldrig!

Anonym sa...

Fasiken detta låter skoj.. kom in lite sent i tråden, men verkar som om gilijotin är bokad... Kommer om man får...

Johannes

Anna sa...

För tydlighetens skull: ALLA FÅR KOMMA! Alla som är på bloggträffar har varit där för första gången en gång, och då varit ännu mer nervösa och blyga än man tror är möjligt när man ser oss nu. Det går över MED EN GÅNG, eftersom alla är så himla snälla och trevliga.

Anonym sa...

Jag har krattat och krattat men manegen är fortsatt bucklig. Kalas på eftermiddagen, varefter min kära ska på någon fest som tydligen är "jätteviktig". Hrmpf.

Anonym sa...

Ja, bara kom även om ni känner er blyga! Det här är garanterat INTE klubben för att utse hippaste och mest inne person, eftersom alla är hippast och mest inne.

Hakke: Kan du ta med manegen? ;) Alltså ta med lilltjejen och titta in en stund i alla fall? Åtminstone på Giljotin får hon komma in.

cruella sa...

Låter toppen med Giljotin
med eller utan öl och vin!

(Öh, vad fint det blev.)

Comvidare sa...

På grund av omständigheter som jag inte kunnat råda över så kommer även jag att anlända till Giljotinen för att ... *harkel, harkel, host*... tappa huvudet. Men låt er inte skrämmas, det är inte så stort och tungt som det kan förefalla!

Så vänner, maka efter er i soffan!

Anonym sa...

Sitter i detta nu på Giljotin (som är mitt andra vardagsrum) helt ensam med en latte på bordet och trådlöst nätverk. De möblerar om här och jag frågade om det blir fullt på lördag pga teaterpremiären.
- Nej inte riktigt men kanske, det var en tjej här som bokade upp hela den där hyllan, säger mannen som står bakom en stor frestande cheesecake.
Så det verkar som att tjejen (Annika :)) har rubbet under kontroll. Eftersom jag bor mittemot kan jag se när ni börjar droppa in och då tar jag linbanan över Torsgatan och säger hej svejs.

Anonym sa...

Mannen var nog Arashs pappa.

Teaterpremiären är på fredag vad jag vet, så vi undgår den!

Pseudonaja sa...

Jag kanske blir aningen sen då reptilmässan i Solna varar till 16.00, men jag dyker upp så snart jag kan.

Pseudonaja sa...

Är det kutym att man live-bloggar på en bloggträff, eller väntar man vackert med sånt tills man kommit hem?

Anonym sa...

Man gör precis som man vill! :)

Anonym sa...

Jag är tvungen att ta en intervju precis kl. 16.15 idag. Ansluter så snart jag pratat klart :P

Anonym sa...

Jag som inte ens kan taav och på mej handskarna utan hjälp kan ju inte fara iväg på sånt här. Jag stter hemma med min gulblåa högerhand och tänker på er, rara bloggare. Ha så kul!

Ica sa...

Bajs. Jag har visst i mitt stille och inte välplanerade sinne satt mig som barnvakt. Och matchen jag trodde mig skulle spela i Bromma imån var visst i Etuna, men mot Bromma. Kan vi inte ha bloggöl i den här trevliga stan? Typ omkring när kungen kommer hit i juni (jag fyller ju år. Nån säger att stan fyller 350. svepskäl säger jag)

Anonym sa...

Ökenråttan: Förstår att du och din stackars hand inte är på humör. Synd att du inte kan ta en tablett, linda in handsingen i varma schalar och komma ändå. Men god bättring!

Ica: Likaledes trist.