måndag, februari 16, 2009

Stora bokbytardagen - lunch?

Från bloggen Stora bokbytardagen:

Vad gör vi egentligen med alla böcker vi läst? Den 5 mars är det The world book day. Låt oss göra det till den stora bokbytardagen!

Hur:
Ta med dig någon bok du inte vill ha längre när du går hemifrån på morgonen. Bär den så att andra ser att du har en bok. När du ser en bok du vill ha (eller någon person du vill prata med☺) går du bara fram och frågar om hon eller han vill byta bok med dig.

Varför:
• Det är kul att få boktips
• Spara lite på regnskogarna genom återanvändning
• Vem vet vem du lär känna??

Är du i Stockholm. Klockan 12.00-13.00 samma dag samlas vi så många bokbytare som möjligt och byter på Sergels Torg (Plattan)!!

Gå med. Och sprid vidare!! Ju fler vi blir desto fler böcker, mindre regnskog, fler som träffas. Och roligare.
Blogglunch?
Och jag föreslår att vi har en blogglunch i samband med bokbytet. Vi ses på plattan 12.00 och byter böcker och sen går vi någonstans i närheten och käkar! Några intresserade?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Strålande idé. Klart intresserad!

Petra sa...

Vi borde kanske boka bord någonstans, kanske 12.30?

OSA i kommentarerna här senast 2 mars, så fixar jag någonstans i närheten.

Anonym sa...

Och jag har bokbytardag på min blogg ... ;)

Anonym sa...

Så går det när det är bråttom. Den kommentaren (ovan) skulle ju till Petras blogg :P

Anna sa...

Jättegärna. Boka gärna lunchen åt Hötorgshållet :)

Anonym sa...

Boktoka tror visst att hon är på. Har en uppsats som måste skrivas men det här låter ju hur trevligt som helst.

Petra sa...

Det är ju inte direkt något jättepådrag till lunchen så vi kanske klarar oss utan bokning och droppar in nånstans!?

Var på Sergels torg ska vi ses på torsdag. Förslag på bra plats!?

Anna sa...

Föreslår nedanför lilla trappan, vid gatuplansingången till Kulturhuset.

Anonym sa...

Anna: Var? VID gatuplansgången? På Torgståndsnivån? Menar du inne i Kulturhuset? Eller...? Vilken liten trappa?
(Undertecknat: Förvirrad storstadsbo.)

Anna sa...

Jag menar här

Petra sa...

Okej!
Jag kommer.
Hur många böcker ska man ha med sig!?

Anna sa...

Jag har med mig cirka tio, mer orkar jag inte släpa på.

Petra sa...

Ok!
Jag har tre stycken med. Ska se om jag hittar några fler.